Tavada Pratik Kakaolu Kek

Tavada Kakaolu Kek
Tavada Pratik Kakaolu Kek
Tavada Pratik Kakaolu Kek

Herkese merhabalar! Harika pratik bir tarif ile geldim. Tava da kakaolu mis gibi kek tarifi! Fırın kullanmak istemeyenler pratik bir tarif arayanlar için ve tabiki biz öğrenciler için çok ideal. Ayrıca toplam 30 dk için de yemeye hazır bir kek. Sizde benim gibi pratik ve lezzetli tarifleri seviyorsanız buyrun gelin tarife geçelim.

Malzemeler:

 1 su bardağından 2 parmak az un
 1,5 çay bardağı süt
 1 adet yumurta
 3 çorba kaşığı şeker
 2 çorba kaşığı kakao
 1 çorba kaşığı tereyağı
 1 çorba kaşığı zeytinyağı
 1 paket kabartma tozu

1 yumurtayı ve 3 çorba kaşığı şekeri köpürene kadar çırpın. Daha sonra küçük bir sos tenceresinde 1 çorba kaşığı tereyağını eritin ve 1,5 çay bardağı sütü de ekleyip çırpmaya devam edin. Üzerine unu ve 1 paket kabartma tozunu ekleyin. Son olarak 2 çorba kaşığı kakaoyu ilave edip tüm malzemeler karışıncaya kadar karıştırmaya devam edin. Tavaya 1 çorba kaşığı zeytinyağı döküp ısıtın. Isınan tavaya kek karışımınızı dökün, bir kapak ile tavayı kapatın. Orta boy ocakta ve kısık ateşte yaklaşık 14-15 dakika pişirin. Pişirdikten sonra tavayı ateşten alın ve kapağını açmadan 5 dakika dinlendirin. Tavanın kapağını açtığınızda üst kısmında minik delikler görmelisiniz o zaman kekiniz pişmiş demektir. İşte bu kadar basit! 

Gerçekten çok pratik ve lezzetli bir tarif. Bu tarifin benzerini kolay tarifler ararken internette gördüm ve kendime göre değiştirdim. Şekerini azalttım tabi ki ve gerekmediği düşüncesiyle vanilyayı çıkarttım. Fakat şekerinin ve kıvamının tam yerinde olduğundan hiç şüpheniz olmasın. (Kabul edin sizde vanilyayi tariflere neden kattığınızı  bilmiyorsunuz.) Ve bu şahane görüntü çıktı ortaya.



kakaolu kek tarifi
tavada kakaolu kek

 Notlar:

-Bir sonraki denememde süt yerine yoğurt kullandım (elimde o olduğu için) ama cık siz öyle yapmayın arkadaşlar sütle daha güzel oluyor.

-Bu tarifi farklı şekillerde de yapmak çok istiyorum ve sabırsızlanıyorum. Örneğin Havuçlu tarçınlı, belki muzlu, tuzlu olarak patatesli yapabilirim diye düşünüyorum. Sizde yapabilirsiniz. Yaptıklarımı yine burda paylaşacağım takipte kalın!

-Son not: bu keke bayılacaksınız!

Tarifin sonuna geldik arkadaşlar umarım denersiniz ve beğenirsiniz. Bu tarif benim tarifim değil ama ben kendime göre uyarladım diyebiliriz. Pratikliği ile benim gönlümü çaldı. Eğer sizde denerseniz lütfen bana instagram adresimizden fotoğraf atmayı unutmayın! Afiyet bal şeker olsun. Sevgiler.

Yorumlar