Doğal Cilt Toniği Tarifi

Doğal Cilt Toniği
Doğal Cilt Toniği Tarifi

Doğal Cilt Toniği Tarifi

Herkese kocaman bir merhabaa arkadaşlar! Sınavlar bitti tatil geldi ve ben de bloğa bakabildim sonunda. Aynı anda bir kaç işi yapmak gerçekten zormuş ve hepsini en iyi şekilde yapmaya çalışmak, siz ne diyorsunuz bu konuda? Bugün sizlere çok güzel bir tarif ile geldim. Bu tarif doğal mı doğal bir cilt toniği tarifi. Tarifimiz hem çok ekonomik hem de çok pratik sadece 2 malzemeden oluşuyor. 

 Lavanta yağı
 Gül suyu

Tonik kullanmıyorsanız biraz faydalarından bahsedelim. Tonikler içeriğine göre gözeneklerimizi küçültür. Cildimizin ph seviyesini dengeler. (Bu denge ortadan kalktığında yağlanma, sivilce oluşumu falan başlıyor zaten.) Hava kirliliğine karşı koruyucu bir tabaka oluşturur. Akne ve sivilcelerin oluşumunu önler. Ve daha bir çok faydası vardır bunlar benim en sevdiklerim olduğu için buraya aldım.

Bu faydalarından dolayı tonik kullanmamak elde değil fakat tabi ki ben yine kozmetik bir ürün almak yerine doğal yollarla kendim yapmak ve kullanmak istedim. 1 yıl önce internetten araştırırken yine bir blogta tarife denk geldim. Gül suyu, lavanta yağı ve maden suyu karışımlı doğal bir tonik tarifiydi. Geçen yıl hep onu kullandım güzel de geldi. Fakat kış aylarında bu karışım yüzüm için yeterli gelmemeye başladı ve bende işe kendim el attım. (Çünkü unutmayın sizin cildinizi en iyi kendiniz bilirsiniz.) Bu tariften maden suyunu çıkarttım ve lavanta yağını bir kaç damla daha arttırdım. Ve kış boyu bu karışımı kullandım cildime. Emin olun iyi de geldi. Yeri gelmişken burada cilt tipimden bahsedeyim. Normal bir cilt tipim var ve kış aylarında özellikle alnım kurumaya başlıyor. Bu tarif karma ve normal ciltler için iyi kuru ciltler için yetersiz olabilir benim fikrim. Ama yine de denemek isterseniz denemekten zarar gelmez.

Gül suyunu zaten kullandığımı ve faydalarını gördüğümden önceki yazımda bahsetmiştim. Onu da hemen şurdan okuyabilirsiniz. Lavanta yağını ise bu tariflerle ilk defa kullandım ve aşık oldum. Lavanta yağının bir çok faydası var ama ben en sevdiklerimi buraya alıyor ve sizi okumaya davet ediyorum.

 -Lavanta yağının en bilinen ve etkin özelliği stres ve uykusuzla baş etmesidir zaten belki de bunu çoktan duymuşsunuzdur. Beni gerçekten rahatlattığını hissediyorum. Sabah cildime bu toniği sıktığımda gün boyu kokusunu alıyorum ve çok iyi geliyor. Ayrıca uykusuzluk sorunum pek yok ama eğer sizin varsa lavanta yağını bu konuda kullanmayı denemenizi öneririm.
 -Lavanta yağı sivilce ve akneleri gidermede oldukça etkilidir. Bu toniği kullandığım sürede extra bir sivilcem asla çıkmadı. (Yeme düzenimi bozduğum zamanları saymıyorum çünkü orada sebep belli.)
 -Kaş ve kirpikleri besler. Ben toniği tüm yüzüme sıkıyorum içeriğine güvendiğim için ve kaş ve kirpiklerimde faydalanmış oluyor.
 -Yaşlanma karşıtı etkisi vardır. Tabi ki en sevdiğimiz özelliği bu olabilir. Ayrıca ince kırışıklıkları açma gibi bir etkisi de varmış.
 Dediğim gibi daha bir çok etkisi var fakat benim sevdiğim özellikleri bunlardı ve sizle bunları paylaşmak istedim. Gül suyunun etkileri ve lavanta yağının etkileri bu şekilde birleşince ortaya çok güzel bir tonik çıkıyor. Bu tonikle cildim daha pürüzsüzleşti ve nemlendi. (Lavanta yağını hatta bir çok yağı tek başına kullanmanızı önermem yanında bir seyreltici ile kullanmalısınız.)

Nasıl yapıyoruz?

Fısfıslı bir şişeye önce gül suyunu koyuyoruz ve 4-5 damla kadar lavanta yağı ekliyoruz. (Şişenin 4 te 3 ünü gül suyu ile doldurdum.) Benim ölçüm biraz göz kararı ve bu şişeye göre. Siz de dene yanıl yöntemiyle sizin cildiniz için en uygununu bulabilirsiniz. Tabi bu bir esansiyel yağ olduğu için çok da arttırmanızı tavsiye etmem. Eğer resimde ki gibi bir şişeniz varsa benim verdiğim ölçüler iyi gelecektir. Eğer yoksa bir tane edinmenizi öneririm oldukça kullanışlı ve pratik oluyor böyle şişeler. Kozmetik satan çoğu yerde bulabilirsiniz. (Karışım bir tonik kıvamında yani bildiğiniz su gibi olacak yağ kattığımız için krem şeklinde bir şey düşünmeyin.)



lavanta yağı gül suyu
lavanta yağı gül suyu tonik

Nasıl kullanıyorum?

Her gün duştan sonra yüzüme ve boynuma sıkıyorum parmağımla hafif yediriyor gibi yapıyorum. Ve cildimin onu emmesini bekliyorum. Thats it! Gün boyu yüzümün korunduğunu hissediyorum. Bu karışımın kokusu çiçeksi oluyor. Fakat 1-2 saat sonra o koku kalmıyor. (Hafif hafif size geliyor sadece.) Gerçi ben kokusunu çok seviyorum ama o ayrı konu. Hatta giysilerime odama yastığıma bu karışımdan sıktığım sık sık oluyor. Şişeyi her kullanımdan önce çalkalayın ve öyle kullanın yağ ve gül suyundan eşit oranda yararlanabilmek için.

Galiba söyleyebileceklerim bu kadar. Sizlere gönürahatlığıyla öneriyorum doğal olması en güzeli. (Alerjiniz olup olmadığını görmek için bu karışımı küçük bir bölgeye uygulayıp önce test edin. Ne olur ne olmaz.) Eğer denerseniz veya zaten bu tarifi kullanıyorsanız instagramdan ya da burdan yorum yazabilirsiniz. Sizleri seviyorum sevgiyle kalın!



Yorumlar

  1. Güzel bir bloğunuz var. Takipteyim

    YanıtlaSil
  2. Sitenizi yeni fark ettim ve takibe aldım, paylaşımlarınızı takipteyim...İnsana davet sitesine de beklerim, blog ailesi olarak daha çok geniş kitlelere yayılmak bizim elimizde...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Okuduğunuz için teşekkürler yorum yapmayı ve instagram adresimize uğramayı unutmayın!