Kullanmadığımız Kıyafetleri Değerlendirelim!

Kullanmadığımız Kıyafetler
Kullanmadığımız Kıyafetleri Değerlendirelim!


Kullanmadığımız Kıyafetleri Değerlendirelim!


Herkese merhaba. Bugün sizlerle kullanmadığımız kıyafetleri nasıl değerlendirebiliriz bunun hakkında konuşacağız. Haydi gelin. Hazır mevsim geçişiyken ve dolaplarımızda bazı değişiklikleri yapmaya başlamışken aklımızın köşesinde olacak önerileri sizler için hazırladım.

1-BAĞIŞLAMAK

Gönüllü yapılan işlerin hastasıyım. Hiçbir çıkar beklemeden sadece insanları mutlu etmek adına. Dolabınıza baktınız ve aslında giyilebilir durumda olan fakat artık sizin giymek istemediğiniz eşyalarla karşılaştınız. Hemen yakınınızda ki ihtiyacı olan insanlara, yardım kuruluşlarına, derneklere güzel güzel paketleyerek bence bu kıyafetleri bağışlayabilirsiniz. İnanın sizin kullanmayı bıraktığınız bir kıyafet başkasının çok değerli yeni kıyafeti olabilir. Eğer böyle bir düşünceye girerseniz sizden isteğim kıyafetin gerçekten kullanılabilir durumda olması ve tabi ki temiz olması. Düzgünce paketleyip ya da poşetleyip bağışlayabilirsiniz. 
Bir başka yöntem de bu kıyafetleri poşetleyip üzerlerine  -alabilirsiniz- gibi notlar yazıp uygun mekanlara bırakabilirsiniz. Emin olun ihtiyacı olanlar onu bulacaktır. Ben kendi eşyalarımı genellikle bu şekilde bağışlıyorum. Bu bence karşılıklı manevi bir alışveriş oluyor. Tanımasam da birilerine iyiliğinizin dokunduğunu düşünmek gerçekten çok güzel bir duygu.

2-YENİDEN BİR KIYAFET YAPMAK

Eğer kıyafetinizi değerlendirmek istiyorsanız o yeteneği kendinizde görüyorsanız (şahsen ben de hiç yok) bu yöntem de güzel bir değerlendirme şekli. İnternet de çok güzel bunun hakkında videolar resimler var. Ne yazık ki ben bir-iki başarısız denemeden sonra vazgeçtim haha. Ama uygun şartlarda çok güzel şeyler ortaya çıktığını da gördüm. Eğer kıyafetinizi yeni bir forma sokmak konusunda yetenekli olacağınızı düşünüyorsanız bence durmayın başlayın. Hem çok eğlenceli hem de ekonomik. İlk aklıma gelenler kottan şort yapmak, elbiseden tshirt yapmak, tshirtten askılı bir body yapmak gibi. Ama inanın çok daha efsane fikirler var. Eğer ilginiz varsa bunu bir düşünün bir araştırın derim. Bu şekilde yeni bir kıyafet yaratmak kulağa çok hoş geliyor.

 3-TAKAS/KULLANABİLECEK BİRİNE VERMEK

Takas hahaha. Ablası, abisi, kardeşi olanlar burayaaa, onlar hemen ne demek istediğimi anlamıştır. Yine bu benim ablamla çok yaptığım bir şey. Artık giymekten sıkıldığımız kıyafetlerin değiş-tokuş yapılması. Ama inanın öyle zevkli ki. Ben yeni kıyafet almış kadar seviniyorum. Ayrıca o an ki açık arttırma tarzı muhabbetler paha biçilemez. (Bak bunu şurda da giyebilirsin şurda da şurdada... şurdalar arttıkçkıyafetin de değeri artıyor hahahha.) Hem yeni bir kıyafetiniz oluyor hemde dolabınızda ki bir fazlalık gitmiş oluyor. Bence müthiş.

Bir diğer önerim kullanabilecek birine vermek. Yani takas yapmak yerine direk vermek. Bu da bir tür bağışlama sayılabilir belki. Kardeşiniz, kuzeniniz, tanıdığınız, komşunuz belkide artık size küçük gelen o kıyafet onlardan birine tam gelebilir.Ya da aynı şekilde bol gelen bir giysi. Ben yine ablamdan ve annemden gelen giysileri seve seve giyiyorum. Ayrıca bazı kıyafetler gerçekten vintage (tam nasıl çevireceğimi bilmemekle birlikte eski ama güzel, modern, tarz değerli eşya desem bence olur.) etkisi yaratıyor bu da çok güzel oluyor.


 4- SATMAK

Eğer kıyafetinizi para kazanacak şekilde değerlendirmek isterseniz bu işte tam size göre. İkinci el kıyafetlerinizi satmak! Biliyorsunuz artık bir sürü bu iş için site ve uygulamalar var. Birine üye olup kıyafetlerinizi istediğiniz bir fiyattan koyup satabilirsiniz. En çok abiye, düğünlük elbise gibi, aslında 1-2 defa giydiğimiz ama çokça para verdiğimiz ürünler için 2. el satış çok kârlı olabilir. Dolapta sadece 2 kez giydiğiniz kıyafet tozlanmaktansa bu şekilde değerlendirilebilir. Yine düğünlük çantalar ve ayakkabılar gibi gibiii.... Eğer kıyafetlerinizi değerlendirmek için bir başka şey ararsanız işte bu da ikinci el satış fikri olabilir. Ben henüz hiç böyle bir girişimde bulunmadım. Fakat belki ilerde neden olmasın? :)

Eveeet bugün sizlere kullanmadığınız kıyafetleri değerlendirebileceğiniz 4 alandan bahsettim. Bir şeyleri atıp çar-çur etmeyi pek sevmeyen biri olarak bu öneriler aklınızda bulunsun derim. Ayrıca burda her ne kadar kıyafet desem de bence bütün eşyalar bu dört madde ile değerlendirilebilirler. 

Bu arada şaka maka sonbahar geldiii. Gitsin fazlalıklar :) Umarım yazım hoşunuza gitmiştir. 

Eğer yazımı paylaşmak isterseniz yorumunuzu girin kısmının hemen üstünde ki işaretten paylaşabilirsiniz.

Siz kullanmadığınız kıyafetleri nasıl değerlendiriyorsunuz? Yorumlarınızı merak ediyorum. Sevgiyle kalın.

Yorumlar