Hurmalı Yulaflı Sağlıklı Topçikler

Sağlıklı Topçikler tarifi
Sağlıklı Topçikler

Hurmalı Yulaflı Sağlıklı Topçikler

Merhaba arkadaşlar! Bugün sizlerin belkide pek alışık olmadığınız bir konsept ile karşınızdayım. Sizlere güzel bir tarif vereceğim. Sağlıklı mı sağlıklı hurmalı ve kakaolu toplar.Tatlı seviyorsanız ama çokta abartmak istemiyorsanız bu tarif tam size göre. Kahve`nin yanında, atıştırmalık niyetine, çikolata krizlerinde birebir. Ayrıca çok basit ve pratik.

Bu arada ben bu blogta tarif paylaşımı da yapmayı zaten düşünüyordum ve bu ilk ile başlamış olduk. Yine kendim deneyip yaptığım tarifler dışında paylaşım yapmayacağım. Zaten benden çıkacak tarifler genelde kolay ama güzel olacaktır. Ha bir de sağlıklı tabi ki, hiç merak etmeyin. Bir kaç kaçamak belki olabilir ama şimdilik bunu bilememm. Neyse öptüm hadi artık tarifimize geçelim.
malzemeler
yulaf badem fındık
malzemeler hurma
hurma
hindistan cevizi yağı ve kakao malzemeler
hindistan cevizi yağı ve kakao
Malzemeler:
  Hurma

  Badem
  Fındık
  Yulaf
  Hindistan cevizi yağı
  Kakao

Öncelikle hurmalarımızı sıcak su dolu bir kabın içine koyuyoruz. Onlar orada kabukları çıkana kadar bekleyecek. Bu sırada bademlerimizi ve fındıklarımızı hazırlıyoruz. Ben evde bulunduğu için kırarak badem ve fındıklarımı hazırladım. Siz evde varsa ya da marketten hazırda kullanabilirsiniz. Sadece önemli nokta çiğ badem ve çiğ fındık olması.

Badem ve fındığı bir kaseye alıp küçültene kadar çekiyoruz. Ne kadar küçültmek istediğiniz size bağlı ben un kadar değil daha ağza gelecek şekilde küçülttüm. Daha sonra yulafımızı ekleyip tekrar çekiyoruz. Biz bunları yaparken kabukları çıkmış olan hurmaları alıp, kabuğunu soyuyoruz ve çekirdeklerini çıkartıyoruz. Karışımımıza hurmaları da atıp tekrar çekiyoruz. Hurmalar küçülünceye kadar çekin. Ardından 2 yemek kaşığı kadar hindistan cevizi yağını oluşan karışıma döküyoruz. Bu gerçekten çok güzel bir tat, koku ve aroma katıyor. Ayrıca bunu yapma sebebimiz karışımın katı halini biraz azaltmak. 

Eğer sizde hindistan cevizinin kokusunu seviyorsanız ve kullanıyorsanız buraya soğuk sıkım hindistan cevizi yağını satın alabileceğiniz bir link bırakıyorum. Buyrunn..

Eğer evinizde hindistan cevizi yağı yoksa süt katabilirsiniz. Fakat sütün oranını ayarlarken daha dikkat edin. Geldik şimdi son aşamaya karışımımız hazır. Bir tabağa kakaoyu döküp karışımla birlikte yoğuruyoruz. Homojen bir şekilde kakaoyu karıştırdıktan sonra oluşan sağlık bombamızı top haline getirerek servis tabağına alalım. 

Veeeeeeeeee sağlıklı topçiklerimiz hazırrrr. Servis etmeden önce buzdolabında 1 saat bekletip ondan sonra servis etmenizi öneririm.


Sağlıklı top tarifi
Sağlıklı toplar

Lezzete gelecek olursak bu tarifi uygularsanız eminim aynı düşüncede olacağız. Çok g
ü-zel-di. Tamamen bir tatlı gibi. Hatta bunu direk herhangi bir şey açıklamadan sunsanız insanlar normal bir tatlı bile sanabilir. Fotoğrafta görmüş olduğunuz ölçülerden yaklaşık 12 top çıktı. Yulafı biraz keyfi koydum tadı olmayan bir şey olduğu için o kadar etkileyeceğini düşünmüyorum. Yine kakaoyu da ölçüsüz koydum.

İçeriği çok temiz bir tatlı oldu. Ben çok sevdim zaten canım istedikçe yapıyorum. Sizlere de önermek istedim. Eğer deneyip beğenirseniz çok sevinirim. Soru ve yorumlarınız olursa aşağıya bekliyorum. Esen kalınnnn.

Yorumlar