Günde 2 Litre Su İçmek!

Günde 2 Litre Su İçmek
Günde 2 Litre Su İçmek!


Günde 2 Litre Su İçmek!

Merhaba arkadaşlar bugün sizlere nerdeyse her yazımda bahsettiğim günde 2 litre su içmek hakkında güzel bir yazı yazdım. Sağlık severler burayaaa. Haydi okumaya.

Her şeyin başı sağlık sağlığın başı da su.

Eminim hepiniz su içmenin önemini, faydasını biliyorsunuz. Bilmiyorsanız hemen bir google amcaya gidin ve sorun arkadaşlar. Evet dilimize yapıştı günde 2 litre su için günde 2 litre su için. Ama gerçekten faydaları var bu yüzden herkesin çokça dilinde.

Ben şimdi burada size tek tek faydalarını anlatmak çok isterdim ama ne o kadar bilimsel verim var ne de kaynağım. Dediğim gibi merak edenler hemen bir tık gidip araştırsınlar. Ben ise o zaman burada ne yazacağım? Size gerçekten kendi vücudumdan gözlemlediğim etkilerini yazacağım arkadaşlar.

Öncelikle serüvenin başını anlatmak istiyorum. 2017 de beslenmemi düzeltmek, hepimizin bildiği sağlıksız şeyleri zaten çok yemesemde tamamen çıkartmak gibi fikirler kafamda dolaşır oldu. İzlediklerim okuduklarım elbette ki beni etkileyenlerdi. Ve çevremde ki insanlar, hastalıklar daha nicesi. Kendimi sürekli beslenmeyle ilgili şeyler araştırırken bulmaya başladım. 2017 senesi dikkat etme fikri bu şekilde bende şekillenmeye ve kafamda yer edinmeye başladı ama tabi ki yine yiyor içiyor idim. 2018 yılına gireceğimizde ise malum her yeni yıldan önce her yerde yazılar videolar başlar yeni yıldan beklentiniz nedir yeni kararlarınız nedir gibi gibi... Tabi ki herkes bu zamanlarda hayatını değiştirecek olumlu şeyler düşünüp yılbaşının ertesi günü bunu uygulayacağım diye karar verir. Hadi sende düşündün çokça şeyler biliyoruz itiraf et. Uygulayan var mı peki işte orda hello friendsss.

Kendime söz verdim 2018 de her gün 2 litre su içeceğim diyerek. Ve buna başladım. 
Ve gerçekten kendimle gurur duyuyorum buraya bir alkış, 2018 e girdiğimiz günden itibaren her gün 2 litre su içmeye başladım. Aslında tarihler bir aracı önemli olan o fikre ne kadar sadık kalmak istediğiniz. Eğer siz istemiyorsanız kimse bunu yaptıramaz ama siz istiyorsanız da kimse sizi caydıramıyor gerçekten.

Benim su içme serüvenim böyle başlamış oldu. Soracaksınız hiç 2 litrenin altında içtiğin gün olmadı mı tabi ki oldu hala da oluyor ama su içmediğim bir gün geçirmiyorum. Ve gerçekten 2-3 günde bir su içen kişilere hayretle bakıyorum. Yılın başından beri yaptığım bir diğer şey de o gün 2 litre içmediysem ajandama bir çentik atmak. Bu şekilde görmek bana daha iyi geliyor. Ve yıla göre oranlamasını yaptığımda gerçekten az bir sayı çıkıyor karşıma bu da motive edici.


Gelelim Gözlemlediğim Etkilere:

Saçlarım canlandı.

Gerçekten ilk fark ettiğim etki saçlarımda olmuştur. Yani buraya filmlerdeki gibi kafamdan baloncuk çıkartarak o anı koyabilsem keşke o kadar aklımda. Aynaya bakıp saçlarım ne kadar parlak görünüyor demiştim kendi kendime. Yetersiz su tükettiğinizde saç kuruluğu, kırılmalar, kepeklenme ve saç kayıpları oluşabiliyor. Su saçı nemlendirip, temizleyerek sağlıklı, ipeksi ve parlak görünmesini sağlıyor. Benim gözle fark ettiğim ilk etki kesinlikle buydu.


Daha kolay uyanmaya basladım.

İkinci fark ettiğim olay kesinlikle daha kolay ve rahat yataktan kalkmamdı. Alarmlı ya da değil uyandığımda o yataktan kalkamamazlık vardır ya o resmen git gide azaldı ve yok oldu. Ayrıca uyku mahmurluğu da, bu kahvaltıda uyuyan gözler gerçekten o da artık yok. Su içmek adeta dinçlik veriyor. Ayrıca bu dinçlik hem bedenen hem ruhen. Yataktan kalkan sadece bedenim olmuyor yani komple uyanmış ve dinç hissediyorum.


Dinç hissetmek.

Burada bahsedeceğim dinçlik üstteki dinçlikten biraz farklı. Kesinlikle bir beyin dinçliği bahsettiğim arkadaşlar. Yorulmamak her daim yeni düşüncelere açık olmak gibi bir şey. Leb demeden çoruma gitmek daha ne diyeyim. Bu konuda internette araştırma yaptığımda beynimizin yüzde 80 inin su olduğunu (tahmin etmesi zor değil ama) ve susuz kaldığımızda beyinsel fonksiyonların yeterince iyi çalışmadığı yazılarına rastladım. Gerçekten denendi onayladı. Su içmek hemen düşünmek kolay karar vermek gibi bir çok beyinsel olayda etkili çünkü beynimizin ihtiyacını karşılamış oluyoruz düşününce. Biyoloji hocamız bizlere `günde 3 litre su için bak beyniniz açılacak brilliant brain (parlak, berrak beyin) olacaksınız´ demişti. Hahah. Hepimiz gülmüştük ben de bu terimi çok sevdim gerçekten brilliant bir beyne kavuşuyorsunuz arkadaşlar.

Stres yok.

Tabi ki bazen var ama burda bahsettiğim sürekli gerginlik hali ya da nedensiz mutsuzluk hatta depresyon bunlar. Bunlardan kurtulmak istiyorsanız su yine şifa arkadaşlar. Bir önceki maddede bahsettiğim gibi eğer su yeterince vücudunuza girmezse beyniniz sinyal vermeye başlıyor buda hem ruhen hem de fiziksel olarak kendinizi stres altında hissetmemizi sağlıyor. Ben açıkçası zaten kafası hep rahat olan bir insanımdır ama su ile daha da bir rahatlama geldiğini gerçekten söylemek istiyorum. (Bir aydınlanma geliyor yarabbim hahahah) Kafa rahatlığı için her gün iki litre su.


Cilt güzelliği ve cilt sağlığı

Eminim günde 2 litre su içmek denince herkesin aklına ilk olarak bu geliyor bu merak ediliyor. Gerçekten etkili mi deneyen var mi? Sorular sorular. Cilt sağlığına önemli bir etkisi tabi ki var. Derinin nemlenerek genç bir görünüm kazanmasına katkı sağlıyor. Yeterli miktarda su içen kişinin cildi; parlar, yumuşak, nemli, sağlıklı olur. Uzmanlar böyle söylüyor. Ayrıca kırışıklıkların geç oluşmasında da su içmek oldukça etkili. Cilt güzelliği biliyorsunuz ki cildin nemliliğinden geçer. Su içmek en güzel ve en etkili nemlendirme yöntemi çünkü içten nemlendirmiş oluyoruz. Ben kendi cildimde o parlamayı fark ettim. Ayrıca yeterli su içmek göz altı morluklarını azaltır, siyah nokta oluşumunu azaltır gözeneklerin tıkanmasının önüne geçer ve gözenekleri küçültür. Gözenek tıkanmaması eşittir sivilce oluşumunun önüne geçmek demektir zaten. Her şey birbiriyle tekerlek gibi bağlantılı. Ee cilt nasıl güzel görünmesin arkadaşlar.


Kilo kontrolü sağlar

Hayatının bir döneminde diyet yapanlara ilk söylenen biliyoruz ki sıvı tüketimini arttırması günde 2 litre su içmesi. Peki neden? Çünkü su içmek kilo vermemizi kolaylaştırıyor, kilo kontrolünü sağlıklı bir şekilde dengede tutmamıza yardımcı oluyor. Ben uzun zamandır aynı kilodayım herkes gibi kışın biraz alıp yazın tekrar veriyorum. Ayrıca günde iki litre su içmek ödemlerinizi atmanıza vücutta biriken toksinlerden kurtulmanızı sağlıyor. Ödem demek şişkinlik demek hem görüntü hem kilo olarak bizleri mutlu eden bir şey olmadığı kesin. Toksinlerden arınmak ise hem ruhen hem bedenen bize olumlu dönüşleri olan bir olaydır. Benim hiç bir ödemim yok ve bunu kesinlikle suya bağlıyorum. Bununla birlikte su içmek sizi tokta tutuyor acıkma sürenizi uzatıyor. Metabolizmayı hızlandırıyor ve yağların vücuttan hızla atılmasını kolaylaştırıyor. Özellikle metabolizma ve yağ yakmak isteyenlere benim önerim kahvaltıdan önce iki bardak su içmeyi 1 hafta deneyin gerçekten hemen etkisini göreceksiniz. Daha ne yapsın canım su. Kiloyla başı dertte olanlar hemen bir bardak su içmeye.

Ben günde 2 litre su içmeye başladığımdan beri bunları gözlemledim arkadaşlar. Bunlar sadece gördüğüm vücudumun dışında olan olaylar kim bilir için de neler oluyor sağlık adına. Gerçekten su için ve içtirin sağlık ve kaliteli bir yaşam için.

Bu yazıyı gerçekten fırsat bulup bir şekilde yazmak istiyordum. Umarım severek okumuşsunuzdur ve umarım faydalı olmuştur.
Bu serüvene girenler ya da zaten içinde olanları yoruma bekliyorum geri dönüşleriniz benim için oldukça önemli. Sizi seviyorum sevgiler.


Yorumlar

  1. Yabancı dizilerde filmlerde ve sosyal medya hesaplarında çok görüyorum, sürekli "stay hydrated" diyorlar birbirlerine. Adamlar ayrı bir kelime oluşturmuşlar bunun için. Hydrated, yeterince su almış olmak demek. Açıkçası ben suyun bu kadar etkisi olduğunu bilmiyordum. Artık her yemekten sonra ilaveten iki bardak su içerim :D

    YanıtlaSil
  2. motive oldum, tesekkurler doktorr

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Okuduğunuz için teşekkürler yorum yapmayı ve instagram adresimize uğramayı unutmayın!